• Follow us

  • Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας Τομέα Υγείας Πρόνοιας

    ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
    ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ

    Αριθ.Πρωτ.104035/Γ2/12-09-2011/ΥΠΔΒΜΘ

    ΘΕΜΑ: «Καθορισμός εξεταστέας–διδακτέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ Τάξης των Ημερησίων & Δ΄ Τάξης των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2011-2012»

    Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

    Έχοντας υπόψη:

    1. Τις διατάξεις του άρθρου 7 του ν. 3475/2006 (ΦΕΚ 146 Α ) «Οργάνωση και λειτουργία της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 46Α).

    2. Τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 10 ν. 3748/2009 «Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των κατόχων απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 29 Α΄).

    3. Το Π.Δ. 50/2008 «Φοίτηση και αξιολόγηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου» (ΕΠΑ.Λ.) (ΦΕΚ 81Α)

    4. Το Π.Δ. 43/2010 «Τροποποίηση και συμπλήρωση του Π.Δ. 50/2008 (ΦΕΚ 81 Α΄) «Φοίτηση και αξιολόγηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)» (ΦΕΚ 86 Α΄).

    5. Το Π.Δ. 187/2009 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 214 Α΄).

    6. Την με αρ. 9/4-05-2011 Πράξη του Τμήματος Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

    7. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α΄), κατ΄ εφαρμογή των οποίων βεβαιώνεται ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

    Αποφασίζουμε:

    Τον καθορισμό της Εξεταστέας Ύλης των Μαθημάτων της Γ΄ Τάξης των Ημερησίων και Δ΄ Τάξης των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για εισαγωγή αποφοίτων στα Πανεπιστήμια & Τ.Ε.Ι. του σχολικού έτους 2011 – 2012 ως εξής:

    {…}

    ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΑΓΩΓΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

    Για το μάθημα «Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας» της Γ΄ Τάξης Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. και Δ” Τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.,, της ειδικότητας Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων, του Τομέα Υγείας Πρόνοιας, το οποίο υποστηρίζεται από το βιβλίο «Αγωγή Προσχολική Ηλικίας» (Β Τάξη 1ου Κύκλου-2ος Κύκλος ΤΕΕ, των Νικολακάκη, Σωφρονά, Κιαμίλη) του ΟΕΔΒ για το σχολ. έτος 2011-2012 ως διδακτέα-εξεταστέα ύλη ορίζεται η παρακάτω την οποία προσδιορίζουμε στα αντίστοιχα κεφάλαια του βιβλίου.

      ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΛΙΔ.
    ΚΕΦ.1 ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.

     

    1.1 Έννοια της προσχολικής αγωγής. 15-20
    1.3 Σκοποί της προσχολικής αγωγής. 24-26
    1.4 Ο αντισταθμιστικός ρόλος της προσχολικής αγωγής. 26-28
    ΚΕΦ.3 ΘΕΜΕΛΙΩΤΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.

     

    3.2 Φρειδερίκος Φρέμπελ 62-64
    3.3 Μαρία Μοντεσσόρι 66-71
    3.4 Οβίδιος Ντεκρολύ 71-74
    ΚΕΦ.4 Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ.  
    4.2 Σκοπός και αναγκαιότητα του Βρεφονηπιακού σταθμού. 82-84
    4.3 Ημερήσιο Πρόγραμμα του Βρεφονηπιακού σταθμού.(Ημερήσιο Πρόγραμμα απασχόλησης των παιδιών) 84-89
    4.4 Ψυχοπαιδαγωγικό υλικό. 89-95
    ΚΕΦ.6 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.

    119-129

    ΚΕΦ.7 ΤΟΜΕΙΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    (εξαιρείται το 7.4.2 σελ.166 Ο ρόλος του/της παιδαγωγού)
    135-167
    ΚΕΦ.8 ΓΛΩΣΣΑ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ- ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ 175-191
    ΚΕΦ.10 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ.  
    10.2 Η διδασκαλία των μαθηματικών στην Προσχολική Εκπαίδευση 232-235
    10.3 Μεθοδολογία Διδασκαλίας των Μαθηματικών 235-237
    ΚΕΦ.12 ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.  
    12.1 Σημασία του παιχνιδιού. 255-267
    12.2 Παιχνίδι και εκμάθηση των κοινωνικών ρόλων 267-270
    ΚΕΦ.14 Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 301-302